onsdag, november 07, 2018

Fyrtio år på Freja - text 1 Inledande förklaring

Här i Väsby har jag gått och funderat på om det inte vore läge att skriva en bok som skildrar mina över 40 år på Frejaskolan. Det är ju en oerhört intressant utveckling jag fått följa under mina år där, både som lärare och skolledare - och som lärare igen!

Nu börjar den bli klar för slutredigering, men exakt vad den ska heta är inte klart. Kanske "Grundskolan bakom kulisserna", "Fyrtio år på Freja" eller "Den ofrivillige skolledaren"?

Helt klart är i alla fall att vissa textavsnitt inte får plats i boken, om den inte ska bli orimligt tjock - och dyr! Därför utnyttjar jag under november månad detta bloggutrymme för en del bonusmaterial, som den intresserade kan få ta del av. Hoppas jag lyckas göra det lätt att hitta!