tisdag, september 05, 2006

Vadå "Gnestas Fblogg"?

Eftersom jag är den jag är, har det här med att starta en egen blogg varit en tämligen osökt tanke. Skriver gör jag lätt och snabbt, och i nätet kravlar jag regelbundet, både som lärare, som politiker och i många andra samanhang.

När Daniel Helldén (mp) för drygt ett år sedan lanserade sin sida, ville givetvis inte jag vara sämre. Men vad skulle min heta?

Ska man vara lite petig borde väl jag som kommunfullmäktiges ordförande ha större ”rätt” till att kalla min för ”Gnestabloggen”, men han var ju faktiskt först till kvarn. Så han får väl fortsätta mala på där bäst han vill... :-)

När jag funderat ett tag till, insåg jag så det självklara. Nästan allt som är en viktig, intressant eller rolig del av mitt liv börjar på bokstaven "F"!

Nej, fåglar har aldrig fascinerat mig - den genen fick mina söner - men däremot mycket annat:

familjen
Frejaskolan
författarskap - både andras och eget
fullmäktige
församlingen
frågesport
frimärkssamlande
floorball (innebandy)
fotografering (Mina barn kallar mig papparazzi!)
ferieluffande
freestylelyssnande (på böcker mest)
F-avdelningen på biblioteket (språkvetenskap)
fiskar (i vårt akvarium)...

Ja, listan kan antagligen göras ännu längre, men då blir det rätt krystat. Det här täcker ändå större delen av min privata tillvaro, så på Fbloggen räknar jag med att kommentera tillvaron just ur den privata vinkeln - ge lite mer av human interest apropå det som möter mig.

För mer "officiella" kommentarer kring aktuella politiska företeelser hänvisar jag till min andra blogg, som jag snart startar parallellt med den här.